Блог

Чи можна їздити в дощ?

З кожним роком електросамокат стає все більш популярним засобом пересування для міських жителів. На ньому зручно їздити на роботу, об'їжджаючи автомобільні пробки, причому заправляти дорогим бензином його не потрібно, достатньо лише зарядити акумулятор. Його зручно зберігати вдома, адже він не смердить бензином, має легку вагу і не займає багато місця.
На жаль, багато моделей самокатів не мають достатнього захисту від вологи, щоб можна було спокійно їздити в проливний дощ, а деякі взагалі не розраховані на дощ. До складу електросамоката входить багато електрообладнання, яке може вийти з ладу під час роботи, при попаданні вологи. Це контролер, акумуляторна батарея, електродвигун, органи управління, датчики і дисплей.
Як дізнатися, розрахований Ваш самокат на проливний дощ, або тільки на невеликий дощик, або взагалі не захищений від вологи? Як можна поліпшити гідроізоляцію електрообладнання, щоб не бояться їздити в дощ? На ці питання ми дамо відповіді в даній статті.

Чи можна їздити в дощ? Ступінь захисту від вологи

Якщо Ви не хочете зіпсувати електросамокат під час поїздок в дощову погоду, необхідно бути впевненим, що його електрообладнання розраховане на дощ. Для цього потрібно подивитися на параметр ступінь захисту від вологи. Нормальні виробники завжди вказують цей параметр в технічних характеристиках вироби. Він позначається IPXX, де XX - цифри. Тут захист від вологи - це друга цифра, перша цифра - захисту від твердих предметів і пилу, вона може бути вказана чи ні. Якщо захист від пилу вказана, тоді ви побачите, щось типу IP65 або IP54. Якщо захист від пилу не вказана, то цей параметр буде виглядати так: IPX5 або IPX4. У будь-якому випадку, нам важлива остання цифра, вона повинна бути:

  • не менше 4 - для слабкого дощу без сильного вітру;
  • не менше 5 - для зливи при сильному вітрі;
  • не менше 7 - для короткочасного занурення в воду;
  • не менше 8 - для тривалого занурення в воду (повна герметичність).

Таким чином, для поїздок в невеликий дощ, достатньо ступеня захисту IP54 або IPX4, саме такий ступінь захисту мають багато брендові моделі. Калюжі прийдеться об'їжджати, особливо глибокі. Якщо в дорозі Вас застане сильна злива, то краще вимкнути живлення і перечекати зливу під навісом.

Якщо на вулиці злива, то краще не виїжджати на самокаті зі ступенем захисту IP54, для цих цілей підійде IP65, IP55 або IPX5. Це підвищена ступінь захисту, її мають далеко не всі модифікації. За глибоким калюжах краще не їздити, якщо затопили двигун в колесі, можуть бути серйозні проблеми. Бризок двигун з IP65 не боїться, від них він захищений. Якщо акумулятор розташований в деці, то глибокі калюжі можуть викликати затоку і замикання батареї, в результаті вона вийде з ладу. Якщо акумуляторна батарея розташована вище, наприклад, в рульовій стійці, то вона не постраждає від калюж. Якщо ступінь захисту від вологи не вказана, або вона менше ніж IP54 або IP44, наприклад IP43 або IPX3, то виїжджати в дощ, навіть невеликий можна. Електрообладнання намокне і вийде з ладу. Якщо Ви є власником такої моделі або збираєтеся її купити, то обов'язково потрібно виконати додаткову герметизацію самостійно або в сервісному центрі. Другий варіант за окрему плату звичайно. Рекомендуємо виконати цю операцію і при IPX4, щоб спокійно їздити в проливний дощ і не переживати за електрообладнання. Додаткова гідроізоляція захистить обладнання самоката від:
короткого замикання;
виходу з ладу мікропроцесора та інших електронних деталей;
окислювальних процесів, які руйнують електроніку і місця з'єднань;
корозії сталевих елементів.

Тому мерщій перевірте свій електросамокат, чи вистоїтьвін під-час дощу. Якщо він не захищений, ми можемо допомогти вам в цьому, зверніться в наш сервіс обслуговування. З радістю захистимо ваш самокат від зайвої вологи.